Mixernas mixer är på väg.

Standard

Vi har som tidigare nämnt blivit lite av veganer i det här hushållet. Det är rätt lätt när man väl kommit igång med tänket och jag blir ju så himla fokuserad på saker så jag vill ju ofta slänga allt och börja om på nytt. Men vi har ju varit vegetarianer innan så jag tycker att det är lite ok att inte slänga iväg mat. Mat är aldrig ok att slänga tycker jag. Så äggen äter vi upp t ex. Men i kokboken vi har skriver han om lite bra att ha grejer i köket. Som en mixer t ex. Vi har sedan innan en liten mixer från OBH Nordica som jag fick i julklapp ett år.  Rosa och fin!

obhnordicaMen den är lite svag. Den orkar inte med en full laddning och inte med is. Den är lite knusslig och vill spruta ut innehåll om man inte håller i locket och om man håller för det lilla hålet i locket blir det ännu värre. Men den är bra till enkla smoothies och den funkar om man inte är för krävande.

Mixern som nämns i kokboken är en VitaMix. Det är mixernas mix när man ser på YouTube.

Så nu är en VitaMix påväg till oss. Yey! Jag ska göra veganglass och äta hela sommaren (Jag har inte hittat någon bra veganglass), dricka smoothies till frulle, göra egen mandelmjölk (Och slippa betala för onödiga transport till butiken), mala eget mjöl (Kan det bli färskare?). Men ni hör ju vilken apparat 🙂 Nom nom!

Ett svar »

  1. Jag brukar göra sorb’e på halvfrysta jordgubbar och honung. Du kan säkert byta ut honungen mot vanligt socker av något slag. Eller äter du honung? Det verkar vara lite olika vad man tycker om det när man är vegan.
    Hur som helst så är det supergott och ytterst enkelt.

    • Sorbet låter gott, det blir ju lite så när man mixar is och frukt. Fast det ska smaka glassigt säger de som vet. Honung är ju en sån sak som jag inte bestämt ännu om jag ska äta så jag äter det. Men samtidigt så vill jag ha bin sen när vi köper hus så att jag kan bidra till att bina får leva vidare lite till.

Lämna en kommentar