Veganmiddag

Standard

Ett av mina mål under 2013 är att äta mer veganmat. Igår köpte vi en vegan kokbok skriven av Attila Hildmann. Jag älskar kokböcker och spenderar ungefär en timme per dag att kolla recept på internet och i mina kokböcker. Internet är verkligen en superbra källa till recept, men oh så jobbigt när en väl ska laga maten. Telefonen går ner i skärmsläckningsläge och det är liten display. Så kokböcker är att föredra.

Idag lagade vi tofubolognese. Alltså, det var nog det godaste jag ätit med tofu någonsin. Fy sjutton vad gott! Och så himla bra skriven den är också. Tips och tricks om alla recept.

Så nu ligger jag halvt avslagen i soffan och längtar till morgondagens frulle och blir veganpannkakor med banan.

20130222-194022.jpg

Kommentera

