Sommarpotatis när den är som godast.

Standard

Potatis hatade jag när jag var liten. Jag kunde knappt svälja det så äckligt tyckte jag att det var. Det innebar naturligtvis att jag sparade potatisen till sist på tallriken. Kall potatis var ännu äckligare tyckte jag. Nu kan jag äta potatis varje dag om jag inte tyckt att det blivit lite tråkigt i längden. Jag undrar om jag hade gillat den här varianten.

Koka potatis och låt de svalna lite. Lägg dem på en plåt med bakplåtspapper och tryck till. Ringla olivolja över och krydda med mejram och rosmarin. Strö över flingsalt och in i ugnen på 225 grader tills potatisen ser krispig och fin ut. Vi brukar bara äta sallad, hummus och sambal oelek till.

20140707-150557-54357768.jpg

10 responses »

  1. Hm, det låter ju onekligen spännande.
    Jag är inte så förtjust i bara potatis (också en skada från barndomens rent ut sagt ÄCKLIGA skolpotatis) och gillar den nästan bara stekt, ugnsbakad eller mosad. Så det här skull ju kunna bli smarrigt.

Kommentera

