Lördagscafé Ludmilla i Prenzlauer berg.

Standard

Jag har hamnat i något slags sommarkoma. Jag vet inte vad det innebär, men jag orkar i alla fall inte göra någonting. Nästa fredag är sista dagen på min tyskakurs.

Men. Jag kan tipsa om ett café här i Berlin som visserligen inte alls är vegan, men det är så himla mysigt och de har jättegott kaffe där. Vi var på en liten stadscykeltur i lördags för att handla grönsaker  på den ekologiska marknaden på Kollwitz Platz i Prenzlauer berg. När vi handlat gick vi en sväng i området och jag köpte en bok på den engelska bokhandeln på Wörther Straße. Sen hamnade vi då på detta café Ludmilla.

Om du bara vill ta en kaffe och titta på den roliga in(ut?)redningen och på människor så är Ludmilla ett bra ställe att göra det.

 

20140703-192603-69963443.jpg

2 responses »

Kommentera

