Lördagscafé Chaostheorie i Prenzlauer Berg.

Standard

För någon månad sedan var vi ute och promenerade runt i Prenzlauer Berg för att det var så fint väder. Vi råkade gå förbi ett café som såg stängt ut men som hade en skylt utanför om att allt var 100% vegan. Det såg bara stängt ut så vi gick in för att ta en kaffe. Men de hade också olika tårtor som såg så himla goda ut så vi var tvungna att smaka. Jag tog en Apfelstrudel med glass och M tog nån chokladkaka med grädde. Det finfina med vegan är att det smakar precis som icke vegan.

Vi var där igen i helgen när M’s syster var här och hälsade på. Då åt jag en chokladkaka med glass och grädde. M och hans syster tog en blåbärstårta. Allt är verkligen jättegott och personalen är trevliga, vilket inte alls är så himla vanligt här i Berlin. Men jag älskar den där buttra mentaliteten som får mig att vilja skratta varenda dag. 20140516-113014.jpg

20140516-113037.jpg20140516-113054.jpg

Cafét Chaostheorie ligger på Lychener Straße 4, inte alls långt från U-bahn Eberswalder Straße. Gå längs Danziger Straße och ta vänster på Lychener så är det nästan precis där till höger.

6 responses »

  1. Härligt! Det är kul att det börjar finnas så mycket veganalternativ. Även om jag själv inte har ambitionen att bli fullt ut vegan (det är ju diskutabelt om jag ens är vegetarian) så har jag inget emot att äta mer vegansk kost. Och då måste det ju finnas trevliga ställen att äta det på.
    Jag blir bara mer och mer sugen på att åka till Berlin. Det kanske får bli en långhelg till hösten…

    • Ja, jag tycker att det är superbra att det inte alls är svårt att hitta ett veganalternativ när en är ute på stan.

      Att äta vegan eller vegetariskt är ju inte ett måste tycker jag bara en är medveten om vad en stoppar i sig och vad det är och hur det är uppfött och så.

      Jag tycker absolut att du ska besöka Berlin. Så kan vi ses också 🙂

Kommentera

