Om att inte ha tid för sin blogg när en pluggar tyska mitt på dagen och istället kommer med bra boktips.

Standard

När jag skrev det här inlägget fick jag två boktips i kommentarena. Matilda tipsade om The Book of Lost Things av John Connolly. Det är rätt länge sen nu, men jag läste båda böckerna och jag vill tipsa vidare om dem. The Book of Lost Things var som en saga för vuxna. Den handlar om 12-årige David som förlorar sin mamma och lever med sin pappa och senare också pappans nya fru. David älskar böcker och förlorar sig in i dess värld. En dag kommer The crooked man. Vem är han och vad vill han? Jag föreslår att du klickar dig in på bilden och köper boken genast.

the-book-of-lost-things

Louisa tipsade om Our Tragic Universe av Scarlett Thomas. Jag försökte få tag i boken på vår lokala bokhandel men den var inte så lätt att beställa så jag tog istället en annan bok av samma författare; PopCo. Scarlett Thomas har ett väldigt utvecklat språk vilket gör att den är väldigt rolig att läsa bara just för den sakens skull. Boken handlar om Alice som börjar få konstiga meddelanden skrivna i kod. Kommer de från någon på hennes firma eller har det något med hennes försvunna far att göra? Lösningen kommer med all säkerhet att ha att göra med de kunskaper i kodlösning hennes morfar en gång lärde henne. Även hr föreslår jag att du klickar dig in på bilden och beställer hem boken. Jag själv ska göra ett nytt försök att skaffa mig Our Tragic Universe.

popco

4 responses »

  1. Kul att du gillade den!
    Det är alltid svårt att tipsa andra om böcker när man inte är säker på deras smak, men det här kändes som något du skulle gilla 🙂

Kommentera

