Sommar i Berlin. Det finns inget jag mer kan rekommendera.

Standard

Jag älskar den här staden så otroligt mycket. Första gången jag var här kunde jag säga andra dagen att jag skulle kunna tänka mig att bo här. Jag älskar alla skröpliga hus med balkonger där hyresgästerna själva målat en piffig färg och fyllt dem med blommor. Alla veckomarknader där du kan köpa frukt och grönsaker eller blommor. Alla loppmarknader där allt möjligt nytt och gammalt finns till försäljning. Den lugna känslan i staden och att alla gör vad de vill. Att sitta på en uteservering och helt plötsligt kommer det förbi någon som spelar musik och sjunger. Eller att sitta på karaoken i Mauerpark.

Jag hittade denna finfina video hos Johanna, som också bloggar Berlintips här.

Kika in videon och kom till Berlin och hälsa på vettja!

11 responses »

  1. Tack för länken, jag hade glömt bort hennes blogg och har nu lusläst alla 13 sidorna inför den kommande berlinresan och vet fan inte hur jag ska hinna med allt jag vill göra 🙂

  2. Hallå, är du hemma runt månadsskiftet juli-augusti? Vi tänkte nämligen ta en liten trip till Berlin då! Åh, det pirrar i mig av glädje bara jag tänker på Mauerpark!

  3. Oh, vad jag tycker om när det inte är så tillrättalagt(, atmosfären i videon menar jag. Jag bara måste se Berlin. Tack för länken, skall kika in där nu.

  4. Jag har aldrig varit i Berlin. Men har någon slags förkärlek för Tyskland efter att jag blev blixtförälskad i en tysk man i Bulgarien.
    😉 Han kom ifrån Köln och var nyutexaminerad läkare..han hette Bernd. Schlöe slauss eller ngt. Hans vänner mobbade honom för att han hette SS i initialerna i efternamnet. Annars har jag mest sett Autobahn…

    • Jag förstår dig! Jag hade någon slags förkärlek som jag inte kunde förklara för Berlin innan. Nu förstår jag ju varför.

      Autobahn är ju sådär trevlig tycker jag. Du borde åka hit istället. Väldigt trevligt 🙂

Kommentera

