Nu ska det pratas tyska igen.

Standard

Jag ska fortsätta med mina tyskastudier. På måndag ska jag börja med fortsättningen på kursen jag slutade förrförra året. Herregud vad tiden går fort. Som jag skrev här så går det alldeles för fort för det var inte många dagar sedan (HA!) som jag och M pratade om att jag kanske skulle ta och fortsätta med tyskan och då var det så otroligt länge kvar tills kursstart. Jag tänkte att det var ju onödigt att söka redan då. För om jag ska vara riktigt ärlig så hade jag ingen som helst lust att ta mig till skolan för att prata med vägledaren för hon är en jävla ragata. Men nu i påsk kom jag att tänka på att jag kanske skulle ta och åka dit och göra en anmälan. Och i nästa andetag kommer jag på att kursen börjar ju om en vecka. Var fan tog de där veckorna, om inte månaderna, vägen tills kursstart? Vad är det för fel på tiden egentligen?

20140422-164459.jpg

Men jag har i allafall mailat ragatan, som var frånvarande och hade en ställföreträdare (Heh!), och fått reserverat en plats. Men eftersom att jag inte var ute i god tid (GAAAAHHHH!!!) så fick jag inte morgonkursen utan den som börjar 13.30. Jag hatar att göra saker mitt på dagen. Från morgonen vill jag börja. Hela dagen är förstörd annars.

Slut på gnäll och var så snäll och kom med bra argument för att gå en kurs på eftermiddagarna, tack!

 

 

10 responses »

  1. Håller med Liza! Fast jag förstår din aversion mot eftermiddagskurs också. Jag är också så att jag hänger upp mej på det där jag ska göra senare på dagen och tänker: ”Det är ingen idé jag börjar med något”. Fast du skulle ju kanske kunna se det som en utmaning att motbevisa det? 🙂

    • Tack, jag får göra en utmaning av det hela. Att ändå påbörja saker på förmiddagarna och sen även på kvällarna. Och så är det ju faktiskt bara sex veckor vi pratar om. Med fyra helgdagar 🙂

  2. Kul att du fortsätter! Nån gång ska jag också gå en tyskakurs 🙂

    Jag föredrar också att göra saker på morgonen, men vet du vad? Efter en god frukost kan du ta det lugnt en stund, eller kanske plugga lite medan du smälter maten, sen kan du träna, göra dig i ordning, äta lunch och sen är du redo för skolan! Jepp!

    • Ja, vad roligt. Har du läst tyska innan?

      Jag ska nog lägga upp lite som ett schema i huvudet tror jag. Träna och plugga och sånt på förmiddagarna. Då har jag ju faktiskt hela kvällarna på mig att göra andra saker. Tack!

  3. Lektioner efter lunch är ju bäst! Då hinner man plugga hela morgonen. Så kan man ta det lugnt efter lektionen. Men så är jag morgonmänniska också…
    Lycka till!

    • Ja, men du har ju helt rätt. Jag är också morgonmänniska och efter lektionen skulle jag nog inte orka plugga så då är det ju bra att jag har förmiddagarna.

      Tack 🙂

Kommentera

