En weekendresa söderut.

Standard

Ja, söder som i Dresden då. M arbetar i Dresden nuförtin och jag är här och semestrar lite från fredag till lördag.

Anledningen till mitt semestrande är inte bara att jag ska få titta på Dresden, som är en otroligt vacker och mysig stad, utan att jag även fyllde år igår! Wihoo! Roligt usw. Men det roligaste är presenten som M gav mig. Fivefingers! Yay! Äntligen kan jag fortsätta med löpningen. Jag har inte sprungit på jag vet inte hur länge och en av anledningarna är att jag märkte att mina skor är helt slut. De har ingen svikt överhuvudtaget. Det blir ingen bra runda då om en säger så. Det är enbart kämpigt att ta sig runt.

Men nu. Nu kan jag äntligen börja (eller fortsätta) igen. Det kommer ju såklart att ta ett tag innan jag tar mig runt samma längd som jag gjort innan eftersom att med fivefingers springer en på framfoten/tårna och det är en helt annan teknik än med vanliga skor.

Men nu ska jag bege mig ut i Dresden, som ska vara Europas grönaste stad, och turista! Ha en finfin lördag 🙂

Dresden

10 responses »

  1. Grattis i efterskott! Och vad skönt att åka iväg så där över en helg.

    Berätta gärna om hur det är att springa med skorna sen!

Kommentera

