Om längtan till sommaren.

Standard

I torsdags var det 22 grader och sol ute. När jag cyklade ut hade jag t-shirt och en tunn kofta och min jacka. Men jag trodde att jag skulle svettas ihjäl efter ett tag. Folk gick omkring i t-shirt och shorts och jag slängde snabbt av mig jackan och hade uppkavlade ärmar. Vad gjorde jag då? Jo, förra veckan när jag var i Friedrichshain var jag in på HUMANA Second Hand och kollade lite. Jag hittade ingenting, men var lite osäker på en kofta i gult. Men jag köpte den inte. Och som jag har ångrat mig. Så jag var tvungen att cykla dit igen och se om den fanns kvar. Naturligtvis fanns den inte kvar. Men nu har jag kollat i alla fall. Och hittade en sommarklänning. När jag sedan cyklade hem så kände jag att nu kan sommaren komma. Nu är jag beredd med min klänning. Jag vill bara ha ett par Knulp träskor också. Sen kan sommaren komma, bitte.

20140321-143837.jpg

Jag ska bara sy om axelbanden lite, det var för mycket i mitten och såg lite puckat ut. Sen ska jag sy överkanten så att den är rak istället. Det såg också lite puckat ut.

knulp_f_brun_perspektiv

Skulle inte ett par Knulps passa perfekt till den klänningen? Ja, jo det tycker jag allt.

Avslutningsvis så lyssnar vi på Kaiserbase och tycker att Berlin är en underbar stad. Kanske än mer på sommaren.

6 responses »

  1. Ehh… 22? Här har det pendlat mellan -5 och +5. Hela veckan. På en och samma dag har vi haft regn, snö och sol med blå himmel. Crazy. Samtidigt har mina brittiska vänner lagt upp bilder på ett sommarfint London. (jag vet att jag inte borde klaga eftersom jag precis haft sommar i tre veckor), men man blir avundsjuk.

    • Ja, men bara en dag dock. Men härligt! Alltså vårvädret är ju inte riktigt att lita på alls. Ena dagen strålande sol och sen regn och kanske snö. Nästa vecka skulle det bli nollgradigt här igen. Brr.

      Ja, du har ju haft sommar men det är ändå tråkigt att inte ha härligt väder tycker jag 🙂

Kommentera

