Nä, men nu måste vi prata om det igen.

Standard

Mens.

Minns ni att jag för första gången i hela mitt liv längtade efter att få mens? Ja, men nu är den ju här. Och låt mig säga så här: Menskopp är fantastiskt. Läs igen. Menskopp är fantastiskt. Köp en menskopp nu om du inte har en. Jag är helt frälst. Och samtidigt lite irriterad på att detta inte är någon ny produkt. Den har funnits länge. Och jag har inte hört talas om den förrän för ett par år sedan. Helt makalöst är vad det är.

Så, köp en menskopp. De finns på nätbutiker överallt. Jag har en MeLuna med ring och den är jag helt nöjd med. Att det ska vara svårt att sätta i och ta ur den kan jag inte alls relatera till. Jag förstår inte hur det kan vara svårt.

meluna

8 responses »

  1. Gött att det funkar så bra för dig! Det är ju så himla bra med menskopp! Känner mig både irriterad och lurad för att jag inte har hört talas om den tidigare. Men det är klart, då hade ju inte libero och Co. Och OB tjänat lika mycket pengar…

    • Ja, det är som helt vanliga dagar. Förutom att jag blir lite nere dagen innan och har migrän.

      Ja, det är lika som med pessar. Jag blir så störd över att det inte är många som ens kan prova ut en sån eftersom att kunskapen inte finns. För att det tjänas ju inte lika mycket pengar på pessar som p-piller och andra hormonpreparat.

  2. Jag är nog den enda som inte stämmer in i hyllningskören. Jag tycker det är svårt. Men det handlar kanske om träning och att inte ge upp efter första gången… Jag gillar ju idén så det är väl bara att bita ihop?

    • Åhnej, vad tråkigt. Jag hoppas att du får till det för det är en sån befrielse. Slappna av nertill och vik ihop den ordentligt och för in en liten bit. Sen drar du fingrarna lite neråt och för in den mer och fortsätt. Sen när du reser dig upp och slappnar av känner du med ett finger om den känns rätt. Om inte kan du föra in ett finger bredvid och få ut lite luft för att föra in den lite till. Sen lägger den sig rätt bra tillrätta själv också tycker jag. Eller ta glidmedel så glider den lätt in. Jag sitter inte på huk utan står upp och då går det lättare än på huk eftersom att det känns mer öppet eller hur jag ska säga. Lycka till!

    • Vad tråkigt! Du kanske ska prova en annan sort? Det finns ju rätt många olika. Den jag har är bl a silikon och latexfri. Den är tillverkad i material som används inom sjukvården och ska inte ge några allergier alls. Hoppas att det funkar för dig för det är ju en sån fantastisk produkt 🙂

Kommentera

