Fredagsmiddagen var vegan Pulled Pork (Jackfruit) och jag dog en smula.

Standard

Jag skriver ofta att jag ätit det godast på länge. Jag älskar att hitta nya recept och kan matbloggsurfa en hel dag. Råkost är ju det jag nu mest är inne på, mest för att det känns som att färska råvaror som är helt oprocessade är nyttigare än processad mat. Men därmed inte alls sagt att jag/vi bara lagar råkost. Jag gör det oftast två hela dagar i veckan då M är iväg på jobb. Mest bara för att jag alltid glömmer att äta då och behöver snabbt slänga ihop någonting. Men annars blir det en måltid om dagen ungefär. Inte alltid, men oftast.

I fredags gjorde jag däremot inte någon råkost till middag. Jag har för ett tag sedan läst hos Maria på Absolut plantbaserat att hon gjort vegan pulled pork. Maria har använt sig av det här receptet. Pulled pork är någonting jag aldrig i hela mitt liv har ens lagt en endaste liten tanke på eftersom att namnet på rätten får det att vända sig i magen och påminner om något som jag inte ens ska skriva. Låt oss säga att jag bara aldrig testat originalversionen.

Lättast är om du kollar in på receptlänken för där beskrivs hur en går till väga och så. Inte det minsta svårt och absolut värt varenda minut.

20140310-152953.jpg

13 responses »

    • Ja, visst är det. Jag hade aldrig hört talas om jack fruit innan. Det är visst världens största frukt. Men i alla fall så fanns den på en sån asienaffär här, så jag kan tänka mig att det är så i Sverige med. Kram

    • Nu vet jag inte hur originalet smakar, men jag kan tänka mig att det smakar likadant. Och om en inte vill ha köttsmaken så är det nog ingen bra idé. Jag gillar ju att det går att göra så exakta smaker, men det är ju inte självklart för alla.

Kommentera

