Hur gick det med galgarna egentligen?

Standard

Förra året i slutet av januari bestämde jag mig för att vända mina galgar. Det gick till så här:

Jag har mina galgar så att jag bara hakar in dem på stången, framåt liksom. Varje gång jag tog ut någonting ur garderoben och använde de så hängde jag in galgen som vanligt, inåt, när jag hängde in plagget igen. Min tanke var att jag skulle se hur många galgar jag använde och hur många som jag inte använde. I slutet av året skulle jag gå se vilka klädesplagg som hänger fel fortfarande. De hade jag således inte ens rört och troligtvis inte att använda dem igen. Släng iväg till återvinning!

Och hur blev det då?

20140215-182128.jpg

Jag har under året använd mig av 33 klädesplagg på galgar och inte använt 29. Eller om jag ska vara riktigt ärlig så var det fler jag inte använt men de har jag slängt iväg till återvinning. Sen ändrade jag mig, det får jag göra om jag vill eftersom att det är jag som gjort reglerna, och ville ha kvar de 29 plagg som är ickeanvända. Och istället gjorde jag nya regler.

Under 2014 ska jag när jag väljer galgplagg tänka till innan jag väljer ett med rättvänd galge och fundera på om jag inte vill ha ett plagg från felvänd galge istället. På så sätt kommer jag medvetet att använda alla mina kläder istället för att låta dem hänga och inte vara använda. Perfekt.

 

 

8 responses »

  1. Det gäller verkligen att utmana sig själv, annars hänger ”finkläderna” kvar för att de är för fina. Alternativet är att dela upp dem i olika grupperingar, exempelvis sommarkläder/vinterkläder eller efter färg och uppmana sig själv att beta av dem inom en viss tid. (kortare än ett år)
    Sen kan man ju alltid fundera över sina egna vanor – kanske är de kläderna vi använder mest de vi trivs bäst i, de vi känner är vår identitet. Att de oanvända är drömmar som är svåra att realisera?

    • Utmaning är ordet. Det är ju nästan bara just finkläderna som hänger kvar i min garderob. Jag vill gärna använda mina kläder och det är därför jag tänkte att jag skulle göra som jag skrev. Men såklart är det så att jag använder de jag känner mig mest bekväm i och mest som mig själv. Men samtidigt så har jag ändrat mig förr, gått från helsvart till helfärg och jag tror att jag har flera identiteter när det kommer till kläder. Vilket också gör det svårt att slänga iväg kläder eftersom att jag kanske inte använt dem just för att jag varit inne i en period av en annan stil. Men bot och bättring! Så får vi se vilka orealiserade drömmar som blivit kvar sen 🙂

Kommentera

