Jag hatar reklam. Verkligen.

Standard

Jag hatar reklam. Det är det värsta jag vet. Jag är så glad att jag inte tittar på tv längre för jag hade aldrig stått ut med reklamen. Jag trycker alltid, alltid på mute när jag såg på tv och reklamen kom. Jag tittar inte ens på reklam utomhus på reklampelare längre. Ett bevis på det var när jag för ett par dagar sedan var ute och cyklade och kom förbi en sån där reklamvägg, med stora affischer på. Ändå sedan vi flyttade hit för två år sedan så har jag i ögonvrån sett den reklam som nu igen fanns på väggen. Jag råkade se vad det var för något och såg då att det var reklam för att sätta upp reklam där. Alltså ingen reklam alls. Hm, det hade jag missat.

Men om vi ska prata om reklam så måste jag få dela med mig av en reklam som jag faktiskt tycker är bra. Varsågoda!

2 responses »

    • Jag irriterar mig mest på att ljudet blir högre under reklam och att kanalerna förstör program och bidrar till överdriven och ökad konsumtion. Fast stereotypa reklamer är ju givetvis också på minussidan.

Kommentera

