Matkassar är ett sätt att spara tid.

Standard

Själva idén om att ha en matkasse tycker jag är bra. Men jag skulle nog tycka att det är lite tråkigt att inte gå och handla. Jag gillar att handla mat. Jag får inspiration till maträtter när jag går omkring i en mataffär. Nja, kanske inte så mycket på min Nettobutik, men om jag åker iväg till LPG, som är min absoluta favoritekologiska affär. Men ändå, matkassen är en smart idé. Den är ett bra sätt att spara tid, om tid skulle vara någonting som du känner att det finns för lite av i vardagen. Du slipper tänka på vad du ska laga och du behöver inte gå och handla.

Men om det skulle vara så att du går och funderar på att skaffa dig en matkasse så finns det ett väldigt bra utbud av vegetariska kassar i Sverige nuförtiden. Fröken Ekoreko har gjort en fantastiskt sammanfattning av matkassar så ta en titt hos henne. Där kommer du också att hitta massor av andra mer eller mindre trevliga inlägg. Otrevliga på så sätt att det är den hemska sanningen om var vår värld är påväg och ibland vill jag bara låta bli att läsa. Jag blir så upprörd över mänskligheten och att vi inte förstår att vi inte kan fortsätta på samma sätt som vi gör.

Min favorit bland matkassarna är helt klart Gröna kassen som inte bara har en helt vegan kasse utan också till 90% ekologisk. Du behöver inte göra någonting annat än att beställa den och sen har du en både vegan och ekologisk vecka framför dig. Hur bra är inte det?

matkasse

6 responses »

    • Men är det verkligen så att de har grönsaker på sidan om? Jag menar den Gröna kassen som är vegan t ex kan ju inte bara ha dem bredvid. Och de som är vegetariska. Men i övrigt de dom är vanliga med kött kan jag mycket väl tänka mig att de inte har grönsaker som huvudrätt.

      • Jag tittade på bilderna från gröna kassen och för mig var det så lite grönsaker att det mest var dekoration. Jag räknar inte potatis, tofu eller bulgur som grönsak till maten.
        Vanliga köttkassar kan innehålla en bukett broccoli… Till 4 personer….

  1. Håller med, det är ju roligt att handla mat! Men well, ibland blir jag sugen på en sån där matkasse, vi kanske testar det framöver nån gång om jag känner att inspirationen börjar tryta och vi inte riktigt har tid till att planera och handla,

    • Ja, jag med. Jag ska försöka se om vi inte kan skaffa en sån grönsakslåda. Bara för att vi köper ju ändå grönsaker och då kan en ju kompletteringshandla det övriga.

Kommentera

