Kokosolja för håret. Del 2.

Standard

Jag testade ju i förra veckan att sätta kokosolja i hårtopparna efter att jag tvättat håret. Det blev jättebra och håret kändes så mycket friskare efteråt. Men. Jag har ett sånt hår som inte alls går att ha några som helst produkter i som hårglansspray, mousse eller vanlig spray för då ser det flottigt ut. Det innebar dessvärre att jag inte heller kunde ha kokosoljan i håret utan att det såg flottigt ut. Jag motverkade det genom att borsta ut topparna med en sån borstborste och dagen efter så var det mycket bättre. Inte alls flottigt.

Igår tvättade jag håret igen och den här gången satte jag bara ytterst lite på fingrarna och masserade ut oljan innan jag försiktigt satte allra längst ut i topparna. Bara den sista centimetern av håret fick olja. Och genast kändes det mycket bättre. Det kändes precis som efter att jag hade gjort kokosinpackningen och tvättat håret efteråt. Så friskt och fräscht.

Så om du ska testa kokosolja och vet med dig att du har sånt hår som är lite känsligt för att se och kännas flottigt så börja med att sätta superlite i topparna.

coconut

2 responses »

Kommentera

