En förvirrad vår.

Standard

Ute är det numera kallare än vad det var för ett par veckor sedan. Nu är det i alla fall minusgrader till skillnad mot för de 15 plus och strålande sol som var fallet då. I rabatten på framsidan tittar de där små, blåa blommorna fram och på baksidan har mina hyacintlökar från förra året börjat blomma och knopparna lyser ljust gröna på buskarna. Fåglarna sjunger sina vårsånger och vindarna är ljumma.

I januari.

Jag vet inte vad jag ska tycka om att det redan börjar bli vår. Kan det verkligen vara bra? Vad händer om det blir superkallt senare? Kommer våren av sig helt eller väntar den bara tills det blir varmare igen? Blir det sommar med en gång sen och ingen vår alls? Ska jag bli snuvad på våren i Berlin för tredje året i rad?

Frågorna hopas och jag håller tummarna för att det håller sig kring minusgrader i alla fall en månad till. Vi tittar istället på en vårbild med min röda katt tycker jag.

Pictures5 036

6 responses »

  1. haha! Jag trodde först att du tagit bilden idag och tänkte ”det var då allt galet!” 🙂 Här är det minus och snö och för ovanlighetens skull klagar jag inte

Kommentera

