Kokosolja för håret.

Standard

För ett tag sedan läste jag hos Superfifi om hur hon använder kokosolja för håret. Jag har ju gjort kokosinpackning en gång (Hm, skulle jag inte göra den en gång i månaden?) och det är verkligen skitbra med kokos i håret. Jag har lite fnasiga toppar pga av jag 1. inte klipper mitt hår så ofta som jag kanske borde 2. jag har tidigare färgat håret och det är lite slitet därför och 3. jag har inte varit så snäll mot håret när jag borstat/kammat ut det. Jag kammar förresten mitt hår helst. Med en sån fintandad kam ni vet. När det är tovigt, som det oftast är pga orkar inte reda ut det, händer det lätt att lite hår går av. Så jag var alltså i behov av både en klippning och någonting bra för topparna.

Jag tog tag i klippningen igår kväll. Det tog kanske tio minuter och kostade mig absolut ingenting. Jag är nöjd och det både känns och syns att det är klippt. Förvisso klippte jag bara knappt en centimeter men ändå. Jag älskar att inte klippa mig hos frisör. Men idag efter träningen skulle jag tvätta håret och tänkte att det kanske är dags att testa det där med kokos i topparna. Så det gjorde jag. Jag tog lite kokosolja och masserade in i topparna. Klart. Varför har jag inte gjort det tidigare?

Så om ni har risiga toppar och inte vill ha det rekommenderar jag kokosolja. Ren produkt och utan skräp. Plus att du kan använda det i matlagningen också. Win!coconut

 

12 responses »

  1. Har funderat på att testa sen jag läste hos Fifi. Gudarna ska veta att mitt superbehandlade hår behöver lite kärlek. Och yey för att klippa sej själv! Alla blir jämt så förvånade över att jag gör det mennjag gillar verkligen att ha full kontroll själv 🙂 Så svårt är det inte, iaf inte om håret är rätt rakt avklippt.

    • Men eller hur, mitt hår är rakt av klippt så det är superenkelt att klippa. Speciellt när det blivit så långt. Det är ju så mycket bättre att klippa själv än att gå till en frisör som inte klipper som jag vill. Då går jag hellre till tandläkaren.

  2. Kokosolja är bäst helt enkelt!
    Jag måste klippa mig snart, drar bara ut på det. Jag har klippt mig själv periodvis, men nu tycker jag det är rätt gött att gå till frisören ändå!

    • Ja, det är jättebra. Fast jag skulle nog inte sätta det i håret om jag skulle göra någonting senare samma dag för mitt blev lite flottigt och stripigt efter att det torkat.Mitt hår är så fånigt att det inte gillar så mycket när en sätter i produkter som gele, vax, glansspray och sånt som jag nuförtiden aldrig använder. Det blir flottigt på en gång då. Men effer en ordentlig genomborstning och en natt på kudden så är det superbra och jag kommer definitivt att använda det nästan alltid efter hårtvätt.

  3. Jag har läst så mycket om kokosolja och idag köpte jag faktiskt en liten burk. Kanske blir det räddningen på mitt trassliga hår. Och funkar det inte så kan jag ju alltid använda resten till matlagning 🙂

    • Vad bra, hoppas att det funkar för dig. Om precis som du skriver så är det ju bra i matlagningen om det inte skulle vara bra för håret. Jag tyckte att när håret torkat så var det lite stripigt och flottigt där oljan var. Men sen så borstade jag ut det ordentligt och idag är det jättebra igen.

      • Jag upplevde samma sak, att det blev lite flottigt. Har ett hår som man helst inte ska borsta ut, det är som finast orört. Men mjukt blev det! Ska ta lite mindre nästa gång, då kanske det blir bättre 🙂

      • Jag testade med mindre olja idag och det blev så mycket bättre. Jag satte bara ytterst lite på fingrarna och längst ut i topparna. Hoppas att det fungerar bättre för dig med.

    • Hallå! Nej, kökssaxen blev det inte. Jag har en frisörsax som jag bara använder till håret. Jag har klippt mig själv i flera år innan jag klippte kortare och nu när det vuxit ut igen har jag kunnat börja med det igen. Ja, testa kokosojlan, det är jätttebra. Ha det så bra!

Kommentera

