Förvåningens tid är ännu inte förbi.

Standard

I lördags kväll låg jag och läste i den tredje boken i serien 1Q84 som jag fick av mamma i julklapp. Den är så spännande och egentligen borde jag ha gått och lagt mig eftersom att jag var ju på kurs hos svärmor och behövde verkligen sova. Jag vänder sida och vad ser jag?

20140114-162222.jpg

Det saknas två sid0r? Eller är det bara nåt fel på boken?

20140114-162322.jpg

Nä, det saknas två sidor.

Jag kunde inte sluta titta på sidorna. Och på de avrivna sidorna. Jag tror att jag låg så i fem minuter. Jag visste inte vad jag skulle göra. Skulle jag bli arg eller skulle jag tycka att det var roligt eller vad? Skulle jag fortsätta läsa eller skulle jag se till att byta boken (vilket då skulle innebära ungefär tre veckor tills jag fick läsa slutet)?

Jag lade ifrån mig boken och försökte somna. Sen läste jag vidare dagen efter. Det var inte så svårt att lista ut vad som hänt och jag tror inte att jag missade så himla mycket. Men vad ska jag göra nu? Jag läser ju ofta mina böcker flera gånger om och jag vill nog ha en ny bok. Men orka krångla med det.

Slutligen vill jag inte rekommendera att beställa böcker från Bokus. I alla fall inte om en vill ha en hel bok. Och även om det är en konstig händelse som inte upprepas så många gånger så skulle jag aldrig mer beställa därifrån.

4 responses »

Kommentera

