Den stora julgransfesten.

Standard

Det är med glädje jag meddelar att det blev en julgransfest i år igen. Även om jag tycker att det är lite synd att det ska fällas så många julgranar varenda år. Jag tycker att det ser så sorgligt ut med alla julgranar som slängs ut på gatan efter jul. I ungefär en vecka får de stå fina med lysande ljus och färgglatt pynt och sen bär det av ut på gatan. Här ser en högar av julgranar på varenda gata.

Men, jag har läst på att de osålda julgranarna ges till Berlin Zoo. För att bli mat till elefanterna, hjortarna, antiloperna och alpackorna. Hur bra är inte det? Det ska vara någonting speciellt i själva stammen som smakar alldeles utomordentligt gott. Och visst ser det gott ut? Jag får nog ta mig dit och titta på den lilla rackaren som visst finns där med.

elefant

2 responses »

Kommentera

