Tillägg till huskurer mot förkylning.

Standard

Givetvis ska en ju sova mycket. Eller vila om en känner sig förkyld. Jag satt och skrev cv förrgår och när jag var klar var jag helt varm och yr och det kändes som att jag höll på att svimma. Då lagade M middag och sen slängde jag mig i soffan och läste lite.

Men tips var det ja. Jag fick tips av Fifi igår om Tara Stiles Eats och att hon hade recept på braiga soppor. Jag testade en igår. Never get sick soup. Mein Gott vad god den var. Nom nom! Den hamnar genast på huskurslistan för motverkande av förkylningsdemoner.

Ingredienser:

1 röd paprika

2 nävar spenat

1/2 lök

1 tsk masala

1 tsk dijonsenap

240 ml cocosmjölk

950 ml vatten

olivolja

het sås, jag tog srirachasås

risnudlar

citron

salt (det står inget salt i receptet men oh så smaklöst utan och så fantastiskt mycket mer smak med)

Stek löken i lite olja i en gryta några minuter. Skär paprikan och spenaten i små bitar och lägg i grytan. Sjud på svag värme i några minuter.

Häll i vattnet och låt det koka upp. Sänk värmen och tillsätt kryddor och dijonsenap. Låt det sjuda i 20 minuter och häll sedan i kokosmjölken och låt det sjuda i 5 minuter.

Lägg i risnudlarna i soppan och när de är klara servera soppan med pressad citron över.

Eftersom att det blev kokosmjölk över gjorde jag over night oats med kokosmjölk blandat med sojamjölk. Ja, det var också fantastiskt gott. Verkligen dögott!

2 responses »

    • Jag lagade ett till igår, med nudlar, stekt paprika, mandelsmör och kokosmjölk. Men jösses vad gott det blev. Jag undrar bara varför hon inte har nåt salt i sina recept. Det blir lite smaklöst då.

Kommentera

