Mål 2014

Standard

Jag gillade att ha mål för vad jag vill göra under förra året och tänkte att jag skulle skriva upp några för i år med. 2014 är alltså året då jag:

  • gör plankan i 10 minuter. Eftersom att jag ombestämde mig under förra året så har jag ju inte gjort det här. Men jag tycker inte att det känns oöverkomligt. Så jag kör på den igen.
  • springer regelbundet. Det känns lite som att jag slutat springa och det vill jag inte så jag fortsätter. Jag ska fundera på det här med regelbundenhet och återkomma.
  • cyklar så att vi kan göra en längre cykelsemester. Vi har pratat om Marocko.
  • startar upp min företagsidé på allvar.
  • mediterar ofta.
  • handlar kläder endast om jag behöver det och då i affärer som second hand eller som har ekologiska och fair trade kläder.
  • tänker ännu mer på miljön och köpa mer närproducerat. Vi köper mest ekologiskt och närproducerat när det går, men det går att bli bättre på det.
  • lära mig ännu mer tyska!
  • börjar med yoga. Nästa onsdag  klockan 12 närmare bestämt.
  • Fasta en dag i månaden. Jag mådde så bra under och efter att vi hade en fastedag och jag vill gärna fortsätta med det. Jag tror att kroppen mår bra av att ha en paus från ätande lite då och då.
8 responses »

  1. Vilka bra mål! Jag har nästan exakt samma minus tyskan, cyklandet och plankan och plus att ha det organiserat hemma och stressa av (fast avstresning är ju iof mycket yoga och meditation). Guuud vad spännande med affärsiden! Blir sjukt nyfiken men fattar ju att sånt måste få vara lite hemligt ibland 🙂

    • Mål är himla bra att ha, jag blir mer peppad själv då 🙂 Att ha det organiserat hemma borde jag nog också sätta på listan för det känns lite oorganiserat just nu. Men det går ju att fylla på målen eftersom också. Jag förstår din nyfikenhet 🙂

Kommentera

