Recension – Dr. Bronner naturtvål.

Standard

I julklapp av min svägerska fick jag Dr. Bronners naturtvål som är helt naturlig, vegan, fair trade och innehåller inga konstigheter. Jag har testat den  i somras när vi var och hälsade på hos henne och den är superbra. Den är dryg som bara den, en behöver inte alls mycket för att det ska räcka över hela kroppen. Den jag fick luktar mandel och hampa vilket blir som en svag doft av vanlig såpa som jag älskar lukten av.

almondhempDet går enligt Dr. Bronner själv att använda den vid otroligt många tillfällen såsom att tvätta sig själv med, tvätta kläder med, borsta tänderna och att tvätta håret. Jag väljer dock att använda min till att tvätta kroppen med.

M fick den med pepparintslukt och den är sjukt skön att tvätta sig med när det är, som i somras, kring 30 grader ute och en bara vill vara sval och skön. Tvätta fötterna med den innan jag gick och lade mig var det bästa nästan. Vad jag däremot inte rekommenderar med just pepparminten är att tvätta bort smink med den. I ögonen. Ja, alltså jag var lite onykter och tänkte inte förrän jag höll händerna på ögonen. Men den funkade bra ändå. Det tog ett tag innan jag slutade gråta av pepparminten dock.

4 responses »

Kommentera

