Det här med drömmar. Igen.

Standard

Jag drömmer otroligt mycket. Och jag kommer ofta ihåg vad jag drömmer också. Fast jag kommer nog aldrig någonsin att förstå mig på mina drömmar. Jag vet att det sägs att om en drömmer om hus så symboliserar det dig själv och att om en drömmer om ormar så är en sexuellt otillfredsställd. Men. Vad betyder det att jag hur ofta som helst drömmer om att jag ska gå på toaletten. Och att det ofta är något fel på toaletten. Det kan vara stopp, dörren går inte att låsa på grund av för liten för öppningen eller trasigt lås eller att det finns flera dörrar in till toaletten, toalettstolen kan vara gigantisk, det går knappt att hitta till toaletten, den är i ett byggområde fullt med byggsaker, den är ofta också i omklädningsrum som är gigantiska med korridorer hit och dit eller badhus. Det är helt oväsentligt vad jag ska göra på toaletten eftersom att det ofta inte ens kommer så långt eftersom att det är ovanstående problem jag måste ta mig igenom först.

Så alla hobbydrömtydare, vad i allsindar betyder det. I snitt per vecka kanske jag drömmer detta tre-fyra gånger.

wall_toalett_vagghangd

Bildlån på en rätt snygg toalett.

Och inatt drömde jag att vi hade en son och att jag var i behov av en barnvagn eftersom att vi inte hunnit skaffa såna saker. Sonen, mycket viktigt i drömmen att det var en son, hade randiga strumpbyxor och saknade vantar. Som jag sa med otroligt barnslig röst att jag skulle sticka åt honom. Vita skulle det vara. Parentes, åter till toalettdrömmen. Vad säger ni?

2 responses »

  1. Spännande! Tänker spontant att toalettdrömmen kanske handlar om att du känner att du inte får dina behov tillgodosedda, men det är väl en lite för enkel tolkning antar jag… Men kanske kan det vara nåt med din arbetslöshet, att du känner att du inte kommer till din rött och för göra det du borde? Med vänlig hälsning, hobbyfreud

Kommentera

