God jul och så vidare.

Standard

Så vi firar jul i västra Tyskland där det inte finns en endaste snöflinga så långt ögat når utan istället var det regn och stormvarning natten till julafton. Vi äter vegan mat hela bunten och jag har testätit fikon för första gången.

I år blev det äntligen som M ville och trägranen åkte fram. Det kan ha att göra med svärmors vistelse på sjukhuset veckan innan jul. Hon har under julen varit lite handikappad efter en incident med familjens 17-åriga dvärgtax. Den gillade inte att bli kammad och visade detta tydligt genom att hugga henne i handen. Som blev infekterad och akutopererad.

Nåväl. Granen är fin!

20131226-142348.jpg

Vad jag undrar över i jul är om jag någonsin kommer att kunna förstå mig på fenomenet med dubbade filmer och om jag någonsin kommer att kunna titta på en utan att bli aggressiv. Jag har lång väg kvar känner jag.

8 responses »

    • Ja, jag gillar granen 🙂

      Svärmor mår trots allt bra ändå.

      Och du har nog rätt, det ska man nog inte vänja sig vid. Kanske kan jag med tiden känna mig mindre aggressiv bara 🙂

  1. Trägran, coolt! Har nog aldrig sett nån sån tidigare.
    Dubbade filmer är nog bäst att undvika så gott det går.
    God jul! Eller god fortsättning, som vuxna vuxna säger.

    • Jag tycker också att den är jättesnygg. Och den passar in hos svärföräldrarna också.

      Ja, det där med dubbningen alltså. Jag är skeptisk.

      God fortsättning till dig med 🙂

Kommentera

