Huskur mot munsår.

Standard

Jag har munsår som kommer lite då och då. Mest när jag är superstressad eller håller på att bli sjuk. Jag har använt mig av sån salva som går att köpa på apoteket innan, men för det första är den snordyr och så finns det ett exakt lika bra sätt. Tee tree oil. Så egentligen ska jag säga att jag har haft munsår, inte att jag har det. Jag använde det första gången för kanske ett halvår sedan och efter det har jag inte haft något munsår alls. Förrän nu i förrgår. Antagligen blev jag för stressad över det här med det vegana julbordet att min kropp sa ifrån. Men i allafall.

Jag tar och droppar ett par droppar på en tops. Sen håller jag topsen med ett lätt tryck på munsåret. Bäst är såklart att göra det så fort en känner de där irriterande stickningarna i läppen. Tryck tills det börjar svida och sticka. Sen upprepas detta flera gånger om dagen tills munsåret är borta. Eller ja, det kommer inte ens att hinna slå ut utan kommer att hejdas av tee tree oljan. Jag har tipsat min mamma om detta också och efter att hon gjorde det första gången har det inte kommit tillbaka för henne.

Så, iväg och köp en liten flaska tee tree oil. Funkar skitbra.

Som bonus går det att ha på insektsstick som kliar och gör ont också.

2 responses »

Kommentera

