Lucka nummer 22 i Emilys julkalender – Det jag tycker är vackrast hos mig själv.

Standard

Idag är det fjärde advent och lucka nummer 22 i Emily Dahls ”Berätta om”-julkalender.

Det jag ser som vackrast hos mig själv är att jag är färgglad mest hela tiden. Jag tycker att världen är mer än nog full med svarta och tråkiga kläder så jag väljer hellre färg. Jag brukar tänka på det i tunnelbanan när jag tittar på människor att de flesta har svarta eller gråa kläder. Det är rätt tråkigt när en tänker på det egentligen.

Mitt hår hennafärgar jag och försöker alltid köpa den som är rödast för det är snyggast tycker jag. Jag färgar det kanske med 6-7 veckors mellanrum. Igår var den stora julfärgningen med klipp också. Jag klipper mitt eget hår också. Jag skulle hävda att det är för att det är bekvämast så för jag behöver inte klippa det så ofta, men om sanningen ska fram så litar jag inte på frisörer. Jag har lyckats råka ut för så många dåliga som klipper för mycket, en centimeter är en centimeter och det är jag som betalar, och när jag fått så långt hår som nu går det jättebra att klippa det själv. Så eftersom att jag gillar färgglatt och mitt hår är färgglatt så är mitt hår det vackraste.

20131221-161630.jpg

4 responses »

  1. Grymt gjort! Hade jag klippt mig själv hade det inte sett så där prydligt ut (inte för att det gör det i vanliga fall heller, men frisören – som kapar för mycket – gör att det blir lite bättre pli…)

    • Tack, jag är rätt nöjd att jag kan klippa mig själv. Luggen klipper jag nästan varje vecka och den är så envis att den behöver ansas i två dagar för att den ska bli rak och det hade aldrig en frisör klarat av. Jag har testat en gång nämligen. Ingen bra idé.

      Jag har ju bara rakt och platt hår så det är rätt enkelt att få pli på 🙂

Kommentera

