Lucka nummer 21 – Vad mode betyder för mig.

Standard

Idag är det den 21 december och lucka nummer 21 i Emily Dahls ”Berätta om”-julkalender.

För mig betyder mode egentligen inte så mycket. Jag gillar att ha på mig vad jag vill, inte för att det är någon känd designer som designat just det jag gillar.Jag har alltid varit så att jag har på mig vad jag gillar och märken är något jag ofta tycker stör. Om jag hittar en jacka jag tycker är fin så är det ofta ett märke på den i form av en liten lapp, en liten flärp i sidan eller på knapparna. Jag gillar att ha kläder som är väldigt anonyma och som ingen kan se vad det är för märke, om det är något. Det är inte så att jag går omkring med märkeskläder så mycket faktiskt. Jag tycker om second hand-kläder för ofta är de rätt anonyma. Jag kom ihåg i nian när jag ondgjorde mig över att det inte fanns några vinterjackor alls som inte hade något märke och jag fick veta att min mammas gamla täckjacka med pälskrage fanns kvar. Jag älskade den. Året efter hittade jag en oljerock på Ö&B som var helt utan märken. Vilken lycka det var.

Jag tycker att mode är att kunna välja att ha på sig precis vad en tycker är fint. Precis vad som helst och det ska vara ok att ha det. Jag tycker om Berlin för här finns det så otroligt många stilar och alla har sin egen. Ingen som jag känner bryr sig om vad någon annan har på sig och hur den och den ser ut. Johnny Depp, han har cool stil.

Johnny-Depp

Kommentera

