Lördagskonsert med kontrabas.

Standard

I lördags kväll var vi inbjudna till en konsert på Café Schönhausen på Florastraße i Pankow. En av våra vänner skulle ha solokonsert med kontrabas. Jag har alltid tyckt att kontrabas är ett så himla cool instrument, men jag hade aldrig hört honom spela så mycket innan. Mest lite sådär svängalossenlåthemma, men inte en hel konsert med högtalare och allt.Han hade en sån grej så han kunde spela in den slinga han spelade och sen spela upp det medan han spelade en annan slinga och så vidare. Och så spelade han lite flöjt också. Det innebar att det var som en hel orkester fast det bara var han som spelade. Så himla cool och bra var det. Jag är glad att vi gick.

Det var jättebra och caféet var också jättemysigt. Jag har sett det caféet tidigare, men det är ett barncafé och jag har inga barn så det har inte blivit av att jag gått dig. Jag kan verkligen rekommendera att gå dit, för det är ett fantastiskt mysigt café. De har affär i ena delen och cafébord i andra plus att de har en hel avdelning för barn med klätterställning och allt vad det var. I affären säljer de bl a färgglada saker och vimplar.

Eftersom jag inte filmade så bjuder jag istället på ett annat solo med kontrabas. Det är ju ok det med.

Kommentera

