Hållbarhetsjeans.

Standard

Jag läste om ett jeansföretag som har ett leasingerbjudande för sina jeans. Hur smart är inte det så här i hållbarhetens tecken? Det är mudjeans  som står för idén. Jag vet att jag läst om just detta någonstans innan och det ligger nog i tiden att vi tänker mer på miljön genom att inte handla nytt hela tiden. Mudjeans jeans är sydda av ekologisk och återvunnen bomull och hållbarhet är deras motto.

Hur funkar det då?

mudjeans

Efter ett år om man bestämmer sig för att lämna tillbaka jeansen så sys jeansen om till ett par nya jeans. De tänker redan från början på hållbarhet och produkten måste vara helt återvinningsbar.

Jag hoppas att fler tänker på hållbarhet och kanske överväger att hyra ett par jeans nästa gång ett par nya behövs. Jag har så många par jeans att jag klarar mig i flera år och mer därtill. Men smart är det verkligen.

4 responses »

Kommentera

