Lucka nummer 14 i Emilys julkalender – Min stil för ett år sedan.

Standard

Igår var det lördag den 14:e december. Jag gjorde annat hela dagen så här kommer min gårdagens lucka i Emily Dahls julkalender.

Min stil för ett år sedan var precis samma som nu. Precis samma som året innan det också. Jag har i flera, flera år haft samma stil egentligen. Men det som skiljer åren åt är färgställningarna. Jag ändrar lite i färg helt enkelt. Förra året var det nog mer rosa, lila och grönt. I år är det med vinröd, senap och orange. Innan dess var det blått och grönt som dominerade.

Mönstren för  förra året var helt klart året då leoparden och zebran kom ut tillsammans. Innan det var det lite mer subtilt med leopardsockar tillsammans med en kofta i leopard. Nu går det alldeles utmärkt att kombinera dessa två djur. Man skulle kanske kunna säga att jag förra året inte var lika modig (eller obrydd) när det kommer till att välja kläder, mönster och färger. Jag tänkte mer på vad jag hade på mig förra året jämfört med nu när jag tar på mig det jag tycker är fint och tänker inte mycket mer på det.

Så har stilen ändrats eller har jag ändrat mig in i min stil? Jag tror på det senare. Jag bryr mig helt enkelt inte så mycket längre och lägger inte en tanke på annat än att jag gillar det jag tar på mig. Jag måste också vara i rätt humörstämning för att kunna använda vissa kläder och så var det förra året med.

2 responses »

Kommentera

