Luciafirande och så vidare.

Standard

Idag är det Lucia och jag hade helst velat åka och titta på något firande någonstans, men så blev det inte. Kanske nästa år? I alla fall så fixade jag min dator igår, den var lite envis kan vi säga, och tittar på SVT’s Luciafirande från Örebro nu på morgonen.

Annars kan en säga att min gamla favoritgrupp har en sång som lämpar sig alldeles perfekt för dagen. När låten kom tyckte jag att de hade blivit för poppiga och glada. Jag var ju depprockare för sjutton. Jag kommer ihåg att min syster hade en t-shirt med The Cure-tryck. Den var vit med blått tryck. Vit t-shirt med The Cure. Vad är det liksom? Och blått tryck? Fnys liksom. Jag tror att jag slutade lyssna på dem då. Undrar om det var anledningen eller om det var något annat som var bättre.

 

 

2 responses »

Kommentera

