Jobb på annan ort del 1 – saker jag är dålig på.

Standard

Idag är det torsdag. M jobbar i Dresden i veckan. Jag tycker att det är aptråkigt och jag saknar honom. Så ska vi ha det till i maj. Fast han ska inte jobba hela veckor där, men varje vecka. Förra veckan började han jobba där och var där från torsdag till fredag. I veckan från tisdag till fredag. Det roliga är att jag förra veckan hade glömt att han skulle fortsätta vara på plats varje vecka. Jag trodde att det var för att komma igång som han var där nu och förra veckan.

När jag skrev mitt bidrag till Emily Dahls julkalender i morse så kollade jag igenom min iTunes efter musik som jag lyssnar på och hittade Cranberries. Som har gått på repeat hela dagen då. Här kommer en passande låt till just ämnet i fråga.

 

2 responses »

  1. Åh, förstår dej! Det blir ju så trååååkigt att vara ensam hemma hela dagarna. Eller nä, det kanske man inte är. Men ändå. Jag blir som en glad valp när D kommer hem från jobbet och då har han ju bara varit borta under dagen ändå. Förstår att det är segt att vara själv hemma flera dagar.

    • Haha, som en glad valp. Men ja, det är verkligen så tråkigt. Det är ju inte som så att jag inte har att göra, men det känns så pissigt att inte ha en meningsfull sysselsättning om dagarna. Och att M är borta så blir det liksom extra pissigt. Fy!

Kommentera

