Lucka nummer nio i Emilys julkalender – min stil när jag var 15 år.

Standard

Idag är det den 9:e december och här är lucka nummer nio i Emily Dahls julkalender.

Mitt 15-åriga jag var en deppig och dyster historia. Kanske inte så mycket deppig i deppighet men i stil. The Cure var förebilden och Robert Smith stilförebilden. Hela min garderob var svart eller snarare de svartfärgade, supersnäva stretchjeans och svarta, stickade tröja med svart polo under. Det var nog det enda jag hade på mig. Ibland en svart, lång kjol med otrolig mycket tyg. Det är synd att jag inte har några bilder på det just nu, men googla lite Robert Smithbilder så har ni mig. I ett nötskal. Till och med sminkningen och håret.

2 responses »

  1. Haha, jag minns hur jag sprutade i mängder av sockerlagen i håret för att få tuperingen att hålla, hur skulle jag annars kunna se ut som Robert Smith?

Kommentera

