Lucka tre i Emilys julkalender – Vad önskar jag mig i julklapp?

Standard

Idag har vi kommit till den 3:e luckan i julkalendern som du kan hitta hos Emily Dahl. Klicka in hos henne för att titta på de andra bidragen eller kanske för att vara med själv.

I min familj ger vi inte julklappar mer. Jag brukar göra någonting åt mamma, men annars ingenting. Jag och M ger varann julklappar och eftersom att vi firar med hans familj så ger vi julklappar till dem också. Men vi ger bara julklappar som är bra att ha, som någon faktiskt behöver eller som går att äta. Och jag ger bara egentillverkade julklappar.

Men om jag skulle önska mig precis vad som helst så hade det varit en ny symaskin. Den jag äger är en orange historia som föddes 1975. Jag bytte till mig den från en gammal arbetskompis som hade köpt en ny. Hon fick ett vardagsrumsbord av mig som jag inte längre fick plats med. Från början var det egentligen ett lånbyte, men efter 5  år sa vi att vi nog kunde säga att vi bytt. Det var år 2000 och den var gammal och inte så bra redan då. Nu är den betydligt äldre och inte har den blivit bättre heller. Jag tror att sist jag sydde så hade backen lagt av. Jag måste testa snart igen.

Vad vill jag ha för symaskin då? Jag vill att den ska vara enkel att trä, sy och packa upp och ner. Jag vill att den ska kunna sy raka, fina sömmar och även mönstrade sömmar. Jag vill kunna sy i stretchmaterial utan att tråden går av när jag tar på mig det jag sytt. Jag vill gärna att det ska vara en Husqvarna också för det är en sån jag har nu. Gärna en Husqvarna Viking Eden Rose 250M Limited Edition. Den hade varit finfin att få i julklapp.

EdenRose250M_579x338_HEROBildlån

 

 

2 responses »

  1. Vilken gullig julklappsönskan. Vad bra att köpa nånting som man kan äta. Det tycker ju folk (och fä för den delen också) om.

    Min dotter har också en orange symaskin som hon ärvde av en avlägsen moster. 🙂

    • Precis, jag gjorde marmelad förra året och det var uppskattat.

      Ja, de där ärvda symaskinerna är ju bra till en början men om man ska sy mycket så blir de lätt trötta.

Kommentera

