Lucka ett i Emilys julkalender – Berätta om min stil.

Standard

Min stil. Ja, herregud. Jag läste en gång att ens stil är någonting en är och inte något som en har och det har fastnat.

Jag är:

  • Färgglad för det mesta. Jag gjorde ett löfte till mig själv för jag tror snart fyra år sedan, tror jag, om att jag inte fick köpa svarta kläder. De enda svarta kläder jag fick köpa var underkläder, skor, svart skinnjacka som stod på inköpslistan sedan flera år tillbaka och såna basicplagg som långärmad, svart tröja och leggings. Jag har för det mest hållit mitt löfte och dessutom köpt den svarta skinnjackan på loppis i Göteborg.
  • Djurmönstrad. Leopard och zebra är mina favoriter. Även i hemmet speglar detta sig då vi just tapetserat klart vår hall med zebramönster och leopardgolvlister och i vardagsrummet finns det kuddar i leopard, zebra och giraff.
  • Blommönstrad gillar jag att vara eftersom att blommor känns så glatt på något sätt. Om jag på sommaren har på mig min storblommiga, långa klänning känner jag mig gladare än om inte.
  • Prickig. Mitt favoritprickiga klädesplagg är min röda klänning med vita prickar. Den bor jag i på somrarna. Eller den ljusrosa med vita prickar som är ny för mig med kommer från en second hand.
  • Randig. Jag gillar nog mer ränder än vad jag faktiskt har i min garderob. Däremot har jag flera randiga tyger som är på väg att bli kläder.
  • Lite hippieaktig känner jag mig ibland när jag inte bryr mig om jag har blommiga leggings, leopardmönstrad kjol, lila jacka, grön sjal, orangevinrödsenapsrandiga vantar och röda benvärmare. Men det är fint och jag trivs. Eller när jag har mina stora, slitna jeans och ett linne på sommaren och håret i en enda stor tova för att jag inte borstar håret.
  • I synthsvart kan jag ibland klä mig. Ofta är det när jag ska åka iväg och träffa människor jag inte känner, inte gillar eller känner mig osäker inför. Då blir jag genast trygg och känner mig stark av någon anledning.

För att demonstrera ovanstående lite tar vi en titt på lite Instagramoutfits. Inte så att jag tar bilder av mina outfits så ofta, men det händer.

20131201-142417.jpg20131201-151515.jpg

Läs här om Emilys julkalender och hur det fungerar.

2 responses »

Kommentera

