Recension – Khadi ansiktsolja.

Standard

Som jag skrivit innan använder jag mig av ocm-metoden. Läs om den under naturlig skönhet eller under etiketten ocm-metoden. Jag har också gått ett steg längre med olja och använder det i ansiktet. Det är speciellt bra nu när det är så kallt. Då blir jag nämligen torr som fnöske och måste ha någonting i ansiktet. Jag vill inte gärna använda mig av någon kräm, även om jag har en som är både vegan och innehåller bara naturliga ingredienser.

Jag hittade en olja på min favorit affär som är ekologisk – LPG vid Senefelderplatz. Oljan kommer från Indien och heter Khadi.

Oljan som jag har heter White Lily och är en blandning av sesam-, solros och risolja. White Lily ska vara bra mot torr hy och också motverka rynkor. Doften är sådär härligt kryddig av patchouli, fänkål och myrra. Just lukten är det också en tanke med och enligt aromaterapi ska patchouli vara avslappnande och även ett afrodisium, myrran ökar spiritualiteten och lugnar sinnena och fänkålen lindrar stress och spänningar.

Jag har använt denna olja sedan i juli ungefär och den är verkligen jättebra. Jag känner mig mjuk i ansiktet och de torra fläckar jag brukar få i ansiktet på vintrarna har ännu inte dykt upp. Det jag kan tycka är lite dumt är att olja torkar inte in i huden lika snabbt som en kräm. Men jag är beredd att vänta lite på att den går in huden innan jag sminkar mig. Men jag vet inte hur bra jag skulle tycka att det var om jag jobbade och var tvungen att stressa iväg på morgonen.

Betyg: 4 av 5

Khadi

6 responses »

  1. Torr som fnöske om vintrarna är jag också. Vågar knappt smajla upp mig, kan hända att hela det fagra fejset rämnar. Kanske nånting för mig då. Fast knappast finns den i den här hålan som jag bor i. 🙂 Visst är jag positiv.
    Ha det bra.

    • Den är verkligen superbra och jag älskar lukten. Jag gillar så att höra att det eller det funkar skitbra för mig och så är det nånting som går att hitta i det egna skafferiet. Min mamma har alltid haft supertorra underben på vintrarna och förra vintern tvingade jag henne att testa olivolja istället för hennes hemska Nivea duschcreme och lotion. Hon fortsatte hela vintern och var inte det minsta torr. Sen slängde hon såklart Niveaprodukterna 🙂

Kommentera

