Ska vi byta väskor med varann?

Standard

Gymnasiet gick jag i Luleå. Jag tror att det kan vara en av Sveriges tråkigaste städer faktiskt. Men i allafall, en gång under tiden på gymnasiet var jag på väg hem från ett uteställe tillsammans med en kompis. Det var vinter, kallt och jävligt. Lite som livet i Luleå är om vintrarna. För att förtydliga det hela så ja, jag älskar snön. Det betyder inte att den behöver ligga från november till april. Ytterligare ett förtydligande – Det är halva året. Halva!

Nåväl. Vi mötte en tjej och hennes kille och hon hade världens snyggaste väska tyckte jag.. Jag sa det till henne och hon sa att hon hade just tänkt säga att jag hade en så snygg väska. Vi undrade såklart var vi hade köpt dem och båda sa att det var för flera år sedan. Så jaha, vad gör man då? Jag frågade om vi inte skulle byta väskor med varandra. Det tyckte hon var en skitbra idé. Så vi bytte. Där, mitt i smällkalla vintern och mitt i natten stod vi och tömde våra väskor och bytta. Tack och hej bara!

 

12 responses »

    • Ja, häftigt på så sätt att jag jättegärna åker dit och hälsar på under vinterhalvåret och gör vintriga saker som skoter, skidor och norrsken och sånt. Men bo, nej tack 🙂

Kommentera

