In och ut oktober 2013

Standard

Nu när oktober har gått känns det mycket bättre på inköpsfronten igen. Lika på både in- och ut-sidan.

In

+ 1 spännlakan till soffan. Det jag köpte förra månaden på IKEA var fel storlek. Så jag fick åka dit och byta. Mindre roligt.

+ 1 biobesök. Jag vet inte om sånt ska räknas med, men jag tar med det ändå. Det är ju trots allt en utgift på någonting.

+ 5 keramikformar som är helt perfekta för att värma upp överbliven mat i ugnen eller förvara mat i kylen så vi slipper så mycket plast. Jag hittade dem på soptunnan ute på gården. Det är så bra att folk här bara ställer ut saker de inte vill ha längre så kan någon annan ta dem som är i större behov av dem.

+ 1 bok The night circus av Erin Morgenstern.

Ut

1 spännlakan till soffan. Ja, som sagt fick jag ju byta det jag köpte pga fel storlek.

– 1 örngott som helt spruckit sönder. Fast det är nog närmare 30 år gammalt så det var kanske inte så konstigt.

– 1 liten korg med lock som jag har haft i badrummet i evigheter fylld ed bomullsrondeller. Den hade möglat av någon anledning.

– 3 löshårsförpackningar. Jag hade två svarta sedan jag var svarthårig och en mörkt vinröd sedan jag var ja, mörkt vinrödhårig.

1 liten sminkväska som jag ändå inte använde.

– 1 skrubbtvål som jag haft hur länge som helst och inte vill använda för att den innehåller skräpingredienser.

Summa: +-0

2 responses »

Kommentera

