Alpenresa – dag femton. Den sista dagen.

Standard

Vi vaknade upp i ett grått Augsburg. Det regnade. Jag kände att jag höll på att börja gråta lite. Det är lite annorlunda att starta dagen soligt och så kanske det börjar regna lite senare. Men att starta dagen i regn och att bli blöt innan man ens sätter sig på motorcykeln var kanske inte det roligaste. 60 mil hade vi framför oss.

Eftersom att det var just regnigt bestämde vi oss för att ta motorvägen istället för lite mindre och trevliga vägar. På motorvägen kan man ju också köra snabbare. Jag klädde på mig ungefär alla kläder jag hade med mig för att inte frysa ihjäl och så åkte vi. Efter ungefär en halvtimme insåg jag att mina skor verkligen inte var vattentäta. Det visste jag egentligen att de inte var, men jag hade inte insett det förrän nu. Det var två badkar i mina skor. Åh, vad jag frös. Efter en timme stannade vi och drack en kaffe på en mack. Jag kunde knappt röra mig så kall var jag. Det var hemskt.

Så fortsatte det hela dagen. Det slutade regna efter ett tag och mina fötter torkade upp. Men sen började det regna igen och så höll det på. När vi kom mot Berlin sken solen och jag har nog inte varit gladare att komma hem någon gång. Sen att vi kom i rusningstrafiken och det hade varit en olycka så att det tog oss inte mindre än en timme extra, det ska vi inte prata om.

Men i slutändan var detta en av de roligaste semestrarna jag varit på och jag hoppas att vi åker igen. Men då ska jag ha varma kläder med mig, vattentäta skor och kanske en egen motorcykel 🙂

DSC_8529

4 responses »

Kommentera

