Tisdagslista.

Standard

Hos både Fifi och Sandra hittade jag en lista i fredags. Som jag gör om till en tisdagslista istället.

Dagens vill ha: En meningsfull sysselsättning som jag trivs med och tjänar pengar på. Ska det vara så svårt att hitta?

Dagens kläder: Svarta leggnings, lila kjol, svart linne, gråsvartrandig kofta och rödorange sjal. Här slår vi inte på värmen förrän i november har jag hört.

Dagens smink: Ingen what so ever.

Dagens frisyr: Uppsatt med en träpinne med en giraff på som jag köpte i Stockholm någon gång på 90-talet.

Dagens händelse: Det måste vara att jag lagade linsgryta till lunch. (Läs Dagens vill ha igen)

Dagens låt: Don’t ask.

Dagens planer: Att göra en affärsplan för min affärsverksamhet. Som också varit på planeringsstadiet i en vecka ungefär.

Dagens saknad: Svenska pocketböcker. Jag ångrar mig djupt att jag gav bort lådvis med pocketböcker i en flytt för några år sedan. DJUPT.

Dagens dummaste: Ja, att jag inte tar itu med dagens plan kanske?

Dagens sjuka: Har lite krassligt i halsen och botar mig själv med ingefära, vitlök, honungsvatten och gurglar med Nyodex från Apoteket (Det absolut bästa som finns i apotekets utbut om du frågar mig).

Dagens drog: Kaffe. Och ingefära.

Dagens humör: Helt ok. Lite, lite nere för att det var kolsvart när vi steg upp i morse. Det var det inte förra veckan. Det blir mörkare ute nu. Det tycker jag inte om så mycket.

4 responses »

  1. Jag lyssnade på låten. Jag gillar ju den (i Doris Days version) och dessutom är jag rätt bra på att sjunga den. Minns att jag plågade min pappa och syster med den när jag var nitton och undrade vad livet skulle bjuda på. Men man slutar ju inte att undra…

    • Haha, vad roligt att du kan sjunga den. Jag kan bara refrängen om jag säger så. Som gick på repeat i hjärnan. Och herregud nej, jag undrar också ibland vad som livet bjuder på.

Kommentera

