Alpenresa – tredje dagen.

Standard

Tredje dagen av vår alptur gick genom Österrike till Italien och passet Reschenpass. Utsikten över alperna är så otroligt fantastiskt, jag kan inte sluta tänka på det. Det spelar ingen roll hur många bilder jag visar, det ger bergen ändå ingen rättvisa.

På vår väg denna lite kyliga dag hamnade vi vid en sjö där vi stannade och rastade lite.

DSC_8226

Ett klocktorn mitt i en sjö. Ja, varför inte?

Sedan åkte vi vidare och jag fick se en damm 🙂 En av många på denna resa, men just den här var lite rolig. De hade dämt upp vattnet så att det inte var nåt alls på ena sidan och på andra var det massor med vatten. Ja, inte så konstigt kanske, men vad som gjorde det hela lite märkligt var att de på den uppdämda sidan hade byggt ett litet samhälle. Jaha? Alltså, tänkt om dammen rasar? Eller om de måste släppa på vatten? jag blev inte klok på det där.

DSC_8230

DSC_8232

Dagens campingplats blev Gloria Vallis. En supermysig camping. Restaurangen hade stängt just den dagen, men vi lagade middag på Trangian och det är ju så himla gott. Mittemot vår tältplats campade två från Frankfurt som vi började prata med. Ralph och Natalie. I Frankfurt dricker man äpplevin och givetvis hade Natalie med sig äpplevin. Ralph hade varit vid Gardasjön, som var ett av våra mål för resan,  förra året och kunde rekommendera en campingplats.

Natten var kall för det låg rätt högt upp. Jag kommer inte ihåg exakt hur högt upp, men kallt var det. Och jag som har en vintersovsäck ska ju egentligen inte frysa. Men fan vad jag frös. Brr…

6 responses »

Kommentera

