In och ut september 2013

Standard

September månad har varit en inköpsmånad ser jag. Kläder och IKEA.

In

+ 1 vanligt liggunderlag. Det finfina uppblåsbara var inte så finfint som det såg ut. Morr.

+ 1 par blommiga leggings. Jag hittade dem på en sportaffär (!?) i Verona och kunde inte gå ut utan dem.

+ 1 par vinröda leggings.

+ 1 svart, stickad långärmad polotröja modell större. Jag behövde någonting varmt och letade egentligen hela förra vintern. Jag hittade den perfekta på HUMANA Second Hand vid Alexanderplatz.

+ 1 par vinröda strumpbyxor. Det var ungefär här jag märkte att det verkar som att vinrött är vinterns modefärg.

+ 1 par svarta skor från Vagabond. Vanliga, enkla, utan klack i skinn. Jag hade ju ett par som jag fick lämna tillbaka för att det var hål under båda sulorna.

+ 2 par knästrumpor. Ett par gråa med svarta prickar och ett par svarta med gråa prickar.

+ 1 surkålsfat. (Skulle egentligen stå på in och ut i juli men jag glömde det.)

+ 2 skärbrädor i trä. Jag fick ett sånt där ”göra-sig-av-med-all-plast-i-hemmet-ryck och inhandade två på IKEA.

+ 1 dörrmatta. Den vi hade var fransig och trasig.

+ 1 5-litersgryta. Vi har varit utan en stor gryta sedan jag glömde kvar min i Sverige. Ja, jag vet. Jag har ingen aning om hur man kan glömma någonting när man flyttar. Men en stor gryta, en liten gryta och två lock till två andra grytor blev kvar.

+ 1 ånginsats till ovanstående gryta.

+ 4 glasburkar med lock och sån gummiring. 

+ 1 rött spännlakan till soffan.

Ut

1 par svarta tygskor som jag slängde i Italien eftersom att sulan hade spruckit rakt av under båda skorna.

– 1 uppblåsbar luftmadrass som gick sönder den tredje natten på vår semester. Inte så roligt. Platt och hårt blev det kan jag säga.

– 1 nattlinne som så gammalt att axelbanden börjat fransa sönder helt. Det hade varit trasigt på andra ställen länge så det var verkligen på tiden.

1 dörrmatta. Den var lite sliten den vi hade.

Summa: +15 (Fy, jag gillar inte när det blir plus)

7 responses »

  1. Jag blev så sugen på Berlin så jag och barndomsväninnan åker dit till våren. Jag var där för första gången förra hösten och älskade Berlin 🙂
    Ska återkomma när det bli dax för du kanske kan rekommendera ställen med gott och billigt vegankäk som vi inte får missa 🙂

  2. Åh! Ja åk till Venedig! Men gör det inte i juli och augusti. Turistperioden var över nu och det var ljuvligt. Det var mycket folk vid Markusplatsen och gränderna där omkring, men i övrigt väldigt lugnt och skönt. Mycket billigare i utkanterna också. Maten kostade hälften i utkanten mot i ”city”.
    En underbar resa!!
    Och du. Kan vi få se bild på dina surkålsfat? Är så nyfiken.

Kommentera

