Vegan/Vegetarisk Sommerfest.

Standard

I går var vi på en vegan/vegetarisk sommarfest på Alexanderplatz. Det var fullt av olika stånd med vegan mat och produkter. Sen var det även en del stånd med organisationer mot djurförsök och även om jag tycker att det en jättebra sak så kan jag inte med att titta på sånt. Jag mår illa och tycker så himla synd om djuren. Vi åt en vegan korv med bröd, en vegan hot chili cheese hamburgare och en vegan glass. Jag blev proppmätt och åt ingenting förrän på kvällen vid åtta då vi gjorde en broccolisoppa.

Jag har varit ute efter en ny väska ett tag och jag ville ha en sån tygpåse med nåt roligt tryck på. Jag hittade en när vi var på semester i Osnabrück, men det var hos ett tryckeri och de skulle ha minst 20 EUR för den så det skippade jag. Det var superkass kvalitet också. Men nu hittade jag en. Äntligen. En mörkbrun i ekologisk bomull, med gult tryck. Superfin och supernöjd.

20130831-191200.jpg

3 responses »

Kommentera

