In och ut juni 2013

Standard

Juni har liksom bara flugit förbi. Vad har jag gjort? Vad har jag konsumerat?

In

+ 1 gul t-shirt. Jag insåg att jag inte hade annat än svarta toppar. Nästan.

+ 1 orange linne. Samma som ovan.

+ 1 par träörhängen. Bara för att de var så snygga. Och för att jag inte köpt något smycke på kanske två år var det ok.

+ 1 par orangea batikleggings. Jag var tvungen. De var så himla snygga. Till mitt försvar behövde jag ett par leggings.

+ 1 uppblåsbar kudde att ha med på camping. Inte som huvudkudde inte, utan som ryggkudde. Min rygg klarar inte av hårda, platta underlag som ett encentimenterstjockt liggunderlag.

Ut

1 svart kjol som fick mig att se ut rätt amish slängde jag iväg till återvinningen på innergården.

1 röd blus som blivit urtvättad och ful.

1 vit blus som blivit lite sådär ful av deo.

1 röd tröja med trekvartsärm som jag använt en gång och som ser lite konstig ut på mig. Jag vet inte vad det är för fel, kanske lite för kort eller kanske lite fel längd på ärmarna. Den slängde jag iväg till återvinningen på innergården.

– 2 par trosor som sett bättre dagar och några trasiga sockar.

– 1 par skor som gått sönder under sulan. Båda skorna hade spruckit på exakt samma ställe. Jag hade kvar kvittot och mamma fick ta med sig dem till Sverige för reklamation. Pengarna tillbaka efter över ett år. Tack Nilson Shoes!
Summa: – 2

One response »

  1. Jag skrev precis i ett inlägg själv om att tiden verkar ha fått nog och sprungit iväg. Om fyra ynkliga veckor är det back to normal igen. Sommaren tar nästan slut.

    Jag gillar iden med att skaffa in och slänga ut. Läste i en kinesisk filosofibok att ”..skaffa på sig saker innebär att gammalt måste ut, annars kan det skapa dåliga energier av för mycket prylar”. Kan hålla med om att det stämma.

Kommentera

