Hårtvättens våndor och nya metoder.

Standard

Jag har tidigare tvättat håret med ägg och då var det det bästa jag gjort. Sen efter ett tag kände jag att det inte riktigt blev så rent som jag ville och gick över till bikarbonat som tog platsen av det bästa jag tvättat håret med. Återigen efter ett tag så kändes håret inte riktigt så rent som jag ville ha det. Jag testade då en av M’s produkter; tvättlera. Det är en minerallera som drar ut smuts från hud och hårbotten, samt absorberar överflödig sebum/hudfett. Leran består av naturliga mineraler och användes under antiken som rengöring av kropp och hår.

lavaerde

Jamen, ni förstår ju vart det här leder. Det blir så lent och rent och jag har inte haft så rent sedan jag tvättade med schampo. Nackdelen är dock att det blir otroligt fint och platt. Fast med lite minikrustångande så blir det som vanligt igen. Och det håller sig rent länge också. Det blir inte sådär flottigt på huvudkuddsstället som med ägg och bikarbonat. Men jag har bara testat det två gånger, så jag väntar med att hylla det som det bästa jag provat.

4 responses »

    • Ja, fast jag hoppas verkligen att jag slipper byta metod nu för leran är verkligen superbra för håret. Jag har vant mig lite mer nu vid att ha lite tunt hår. Fast det är ju bara känslan av tunt hår och inte att det är det.

  1. Minerallera! Vad härligt det låter! Det måste jag köpa någon dag. Håller med om att fint och platt inte är så kul. Hellre lite ruffigt och vilt skulle jag säga. Men ändå värt ett försök!

Kommentera

