Dagens utflyktsmål (ok, i förrgår) – Botanischer Volkspark

Standard

I förrgår var första dagen på jag vet inte hur länge som det inte regnade ute. Jag är så less på regnet och att det är ca 10 grader ute. I maj och juni. Det är inte ok.

För att fira solen och dagen cyklade vi till Botanischer Volkspark som vi åkt förbi med motorcykel flera gånger. Det var en jättemysig park och vi satt på en bänk och drack kaffe och åt nötbollar som jag gjort. Det var så mysigt. Förvisso fick man inte gå på gräset, men samtidigt var bänkar utplacerade så att det var stört omöjligt att ta sig till dem på annat sätt än att gå på just gräset. Men annars var det en helt perfekt dag.

Det fanns massvis med vackra blommor och konstiga träd som jag aldrig sett innan. Ett träd såg ut som ett barrträd men när vi gick närmare såg vi att det var ett lövträd med löv som såg ut som barr.

IMG_5980

Det var också första gången som jag såg ett insektshotell. Det var avsågade träd som de satt ihop till en vägg där det bodde insekter. Rolig idé tycker jag även om jag kanske inte skulle ha det själv hemma i trädgården.

IMG_5991

Området för parken var stort och det fanns flera ängar där. Såna där fina ängar med massor av sommarblommor. Jag kommer ihåg att det fanns fullt med såna när jag var liten, men det är länge sen jag sett såna fina. Med blåklint och vallmo.

IMG_5999

Här gick vi genom för att komma till den inhägnade delen av parken som hade hjortar. De var så himla söta och små och en del var sådär bambiprickiga.

IMG_5998

IMG_6003

Det var vår mysiga sommardag det. Som började med att jag fick laga punktering på min cykel. Igen. Alltså, vad är det nu? Femte, sjätte gången i år?

12 responses »

  1. Skaffa kevlardäck! Jag gjorde det och det är så sjukt, sjukt skönt att slippa punkorna. Eller nåväl, vi har ju luftdäck på barnvagnen så där pyser det fortfarande med jämna mellanrum. Allt glas på gatorna i den här stan alltså, blir tokig!

Kommentera

