Ny favorit i skafferiet. Eller duschen.

Standard

Kaffe är ett av de viktigaste livsmedlen för mig. På morgonen och inom en halvtimme. Tidigare hade vi kaffe på timer så vi vaknade och hade kaffet klart i köket. Men det resulterade i att jag nojjade över om vi dragit ut sladden när vi åkt iväg under några dagar. Och tänkte på hur vi skulle komma hem till en lägenhet som var utbränd och kaffeosande. Så vi slutade med det.

Kaffe kan dock användas till fler saker än att stilla ett koffeinberoende. Jag läste ett inlägg hos Julia där hon tipsade om bloggen trix & ekofix. Där hittade jag kanske den bästa kroppsskrubben jag testat. Kaffe och kokosoljeskrubb. Hur fantastiskt?

Ingredienser

Kaffesump

Kokosolja

Jag använder kaffesump av en kanna kaffe. Jag kan använda den så snart den har kallnat och tar en matsked kokosolja och blandar ihop det. Huden blir verkligen supermjuk. Plus ges för den otroligt goda doften kroppen luktar efteråt. Kaffe och kokos. Mums!

One response »

Kommentera

