Jag ger er mina absoluta veganfavoriter på nätet.

Standard

Jag har ett antal favoriter bland receptsidor som jag tänkte att jag skulle dela med mig av.

veganen

Veganrecept & Galna Upptåg är den första vegansida jag hittade när jag letade runt i början med mina vegantankar. Det var här jag lärde mig hur man gör ”mozarella” som smälter på pizzan och hur man steker osthyvelstunna tofuskivor så att det smakar som bacon.

veganvrak

Veganvrak är en sida som tyvärr inte uppdateras längre, men dess receptarkiv är gigantiskt och det finns hur mycket som helst. Vad sägs om vaniljrostade rotsaker med vegetarisk anka och rödvinssås eller vegansk kycklingkorma med mandel? Den skrevs av Sara som är vegan och gymnasielärare. Som bonus finns det en Berlinkategori också 🙂

mittgronakok

Till sist har vi bubblaren Mitt gröna kök som jag alldeles nyligen har hittat. Bloggen skrivs av Louisa som är dietstudent och chokladälskare. Inte alla hennes recept är vegan men det går att veganisera dem. Hennes recpet på krämig chokladsmoothie och chokladbitar med kokosfyllning är nästan ett måste att testa.

2 responses »

Kommentera

