Morrmorr och chokladbollar.

Standard

Jag kan inte skriva inlägg på min dator. De bara försvinner trots att de är autosparade. Och när jag sparar själv ett utkast så töms hela textrutan. När jag förhandsgranskar är det bara tomt.

Så jävla irriterande.

Men det innebär att resten av min motorcykelsemester kommer upp så snart jag löst det där. Och så får ni hålla tillgodo med ett recept på chokladbollar med kokosfyllning istället. Receptet har jag hittat hos Mitt gröna kök.

Ingredienser
2dl riven kokos
10 dadlar
60 g choklad

Mixa kokos och dadlar i en mixer tills det blivit finfördelat. Kladda ihop bollar, smält chokladen och doppa bollarna.

20130524-125411.jpg

20130524-125425.jpg

20130524-125442.jpg

Jag hade inte så kladdig deg så jag hällde i en tesked agavesirap och då gick det lättare. Det blev också lite sötare smsk och lite med som Bounty. Lägg dem på ett bakplåtspapper och in i kylen för att stelna.

Kommentera

